måndag 9 februari 2009

Let me go..Tonight

Da (borde) allting vara tillbaka till det normala igen da. Haft en forskracklig dag da jag faktiskt tvingats plugga 9 timmar i strack plus skrivit en uppgift i franskan nu pa kvallen. Harligt med cirka 5 timmars matlabsprogrammering idag. 

Precis som vantat kom det ingen sno i Alta/Snowbird nar jag var dar. Fick dock sakra rapporter fran paronen igar om att det kommit stadiga 2*30 cm efter att jag gatt och det skulle fortsatta resten av deras vistelse. I vilket fall fick vistelsen en att bli pamind om hur grymt det vore att bo lite narmare ngnstans dar det finns lite mer hojder an har. 

Efter en smahetsig hemkomst var det sa dags att borja kolhydratladda for gardagen. Vi akte upp till Mora, Minnesota pa lordag eftermiddag for att sova dar natten innan Vasaloppet. Vi kakade middag pa en "pasta-feed" pa en restaurang/bar. Jag kande mig ungefar som jag atit en elefant efter tva tallrikar med spaghetti o meatballs, lasagne och ravioli. Vi traffade en smatt lullig local som borjade prata med oss och som borjade fraga mig om jag inte skulle ta och ragga pa bartendern, "You know she is a nice single mom" apropa ingenting. Varefter han helt plotsligt fick fors sig att jag och en i klubben var ett par och bad om ursakt. Givetvis var han precis som alla andra uppe pa tavlingen helt fralsta over att fa traffa en "riktigt" svensk. 
Efter att ha lyssnat pa cirkus 3 timmars vallasnack och fatt hjalp med laddningen var det sedan dags att knyta sig. Starten gick kl 9 pa morgonen och det var faktiskt pisskalt att sta och vanta i tajts och bara en troja under jackan. Utan eldarna som de hade vid starten hade det faktiskt varit smatt omojligt. Racet gick mycket over forvantan. Jag akte 42km klassiskt och slutade pa en tid av 2:43:56. Mkt nojd! Var aven fruktansvart mycket roligare an vantat att fa aka ett race aven om det bara var 350 pers i min klass. Val i mal var det sa dags att trycka i sig cirkus 10 oreocookies och 3 bananer och sjalvklart massa blabarssoppa sedan kaka lunch i Mora highschool (pa skolfotona fran 60-talet hade minst 50% av varje arskull svenska namn) och sedan aka hem.

Hem o duscha och sedan kasta i sig en Burrito.. for dra ivag till Lykke Li med Linnea och hennes polare. Riktigt grym konsert, det har hant riktigt mycket sedan for ett ar sedan. Skona dansremixer och en smatt fantastisk version av tonight. Da var faktiskt ogonen en aning fuktiga. Kanndes som hela alternative Minneapolis krypit ur gaderoben. Man fick ungefar samma kansla som att kliva in pa valfri alternativ stockholmsklubb en fredagskvall. Ballt! Nu behovs det nog en vecka att vila upp lite.. om man inte skall aka lite skidor iaf..

 Formodligen baksidan pa Snowbid

Skylt i Alta

Altas skidomrade

Vi gjorde en liten hike.. pa vag upp...... och sedan  fran toppen..
 
Mamma Kamb laddar ned fran hiken

Brantbrantbrant i Alta!

snalla slit inte av mina satesmuskler!

 Gott gott med margeritas da gammelkamben fyller ar

Dalahast o malstuga kvallen innan I Mora

Pastauppladdning kvallen innan pa ngn bar

Moraklocka

Starten pa morgonen

Malgang!

Lunch i Mora Highschools matsal

 Lykke Li pa varsity!

Grymt grymt os


Jag vill ocksa ha en synt

2 kommentarer:

Kelda sa...

mmmm oreos.... :)

Viktor Kamb sa...

Vet.. det e fruktansvart gott.. pa tal om det maste jag nog ga och ata en oreoshake pa applebees snart.. kostar bara $3. Deet e magi.