torsdag 2 april 2009

Oops I did it again...

....tisdag kvall den 31 Mars 2009.... en glad Viktor J Kamb kommer hem fran en kvall med frisyrbyte i utbyte mot vegetarisk mat. Vad finner han... jo det luktar brant och hela koket ar nedsprejat med agg. Hur kommer det sig. Jo hans roommate har an en gang torrkokat sina forbaskade agg. Torrkokning sker ungefar varannan vecka i var lagenhet (HUR AR DETTA MOJLIGT??) Skall bli sa sjukt skont att slippa detta om tva manader.. men jag skall ju vara glad att jag inte har delat badrum.

Ok sa sista tiden har varit hektisk. stack till Chicago forra torsdagen for att halsa pa Henrik. Tordagen spenderades runt downtown o kolla vanliga turistgrejer. Sedan kakade vi deep dish pizza pa giordani's, helt brutalt gott och en pizza kunde sakert raddad X antal U-landssvaltande Kvallen avslutades pa vattenpipelounge dar vi rokte i kanske 1,5h.  Riktigt trott vart man. Jag fick seitsa lite sjalv pa fre morgon eftersom Henke hade midterm. Han se lite Chinatown och museeparken. Sedan hem och kaka lunch. Darefter drog vi till svenska kvarteren och drack bars a en bar fran sekelskiftet och kollade in det svenska bageriet. SEdan Wrigleyville som ar den unga hippa delen av stan, gle runt i skona butiker och jag fyndade sneakers for $24. lite eftermiddagsfika pa ett skont hippiekafe. Overallt kanndes det som om folk trodde att vi var ett par. Speciellt pa kafet. Kan bero pa de hoga doserna garv och fototagning. 

Pa vagen hem kom sedan den ultimata upplevelsen. Helt plotsligt sitter det en alkis-uteliggare bredvid mig pa tunnelbanan. Bars i handen, sluddrandes och andedrakt som luktade dod fisk. Han forsoker helt enkelt hooka upp mg, fragar om Henke ar min pojkvan, vad jag pluggar, sager att jag ar vacker och att jag "breaks his heart", sedan for att visa sig sexigt slickar han pa stangen man kan halla som gar fran golv till tak. Efter detta kanner vi oss fardiga och hoppar av tunnelbanan snarast.. en ganska laskig upplevelse. Fre kvall pa brutal bluesklubb med bade soul power och Dregens morsa som spelade tung tung blues. 

Lordag var en liknande historia med brakfrukost som start, sedan check av lite fler Neighbourhoods, var aven pa Zoo. I allmanhet kanndes stan likadan i de flesta omraden, ratt sliten och jag maste saga att jag var lite smaglad nar jag kom hem att jag ar i Minneapolis. Tunnenbanan var sunkig men sjukt cool, det gav verkligen en kansla av Gothham till stan. Vi var sedan ute pa en grym bar som hette The Pony. Bra musik, bra folk, billig bars, schyssta lokaler. Lite som en inomhustradgarden med spontandansgolv.. imponerande. Men sedan skulle vi ga ut och hamnade pa 'Berlin' en tung electro-gay-klubb. Bra dansstalle och kul manniskor, atminstonde henrik fick en hel del narmanden.

Denna veckan har varit grym den med, blitt klippt, traffat lite folk fran resan och barsat kl halv sex igar(torsdag), sedan kakade vi gratis pizza och garvade aschlet av oss. Sedan har jag och staffan traffats for att planera varan resa till Oregon i maj! Sjukt peppad for det, under resan i Bryce traffade jag namligen ett medelalderspar som bodde i Bend, OR som bjod in mig att bo med dem. Har mailat lite och nu skall vi bo dar tre natter och de skall "set aside time to host us". Bend ar friluftslivcentrum i Oregon och den femte mest expansiva staden i USA. Inte daligt!

Snart (fredag) skall jag och Vito springa ett 5km loplopp med skolan, sedan dra och basta, dra pa Osterrikisk middag o barsa. Sedan far vi se vad kvallen inbjuder till.. finns manga mojligheter. Imorn skall jag och Martin Glo pa Springsteenhjaltarna Gaslight Anthem, vilket jag sett fram emot oerhort mycket!

No Surrender my Bobby Jean!


Okej.. att krama fiskar ar tydligen stort i Chicago.. utanfor motsvarigheten till naturhistoriska

Tydligen tyckte folk att det fanns for mycket hus som var fallossymboler downtown.. det silvriga huset byggdes for att balansera upp konsarkitekturen.. ja det skall forestalla en..

I bonan..Millenium park!

Utgang fran tunnelbanan.. sjukt slitet.. i de klassiska rodvita 50-tals-USA-kulorerna

Nationalistisk staty som typ sa "det e folket som bygger landet" med ngn "god bless America"-liknade inskription

Vi snackar seg ost i deep dish pizza.. turtles slang er i vaggen!

Hookah-lounge med stora arabiska kudda och draperier i ett privat litet rum.. okej det e bara vattenpipa men man blev redigt seg.. ungefar som en tung niccokick

De laskiga huvudlosa statyerna downtown

Downtown over Lake Michigan..

Konst byggd av gamla avgasror

De har tydligen god smak aven nar det galler pissoardoftsten i Chicago

"EEEOUUM JOO Canneloni av krispig mandeldeg e ju sjukt svenskt" - Svenskt bageri i Anderssonville

Skuulle nog kunna ha en sadan har pa tomten hemma!

Kombinerad sneakers-street-butik och serie-konst-galleri

Skon Slogan "everyday is Octoberfest" det grymmaste var att inredningen verkligen sag ut som borden man sett fran octoberfest.. sa sant faktikst..

Informativ skylt! Varfor kan inte diners finnas i Sverige??

Skont ljusfenomen over downtown och den 16-filiga! motorvagen utanfor henkes Universitet

Detta e smart! Toaletten pa Blackies bar!

Stort goda burgare pa Blackies.. med bars under $15

Bluesklubben pa kvallen.. grymt drag.. nagon funderat pa om dregens morsa
kanske ser ut sa har!!?

Varldens sjukaste frukost pa Yolk! saker 1500 kallar och 4 koppar kaffe.. sedan e man redo

Detta ger val begreppet "att kanna sig hangig" en ny dimension? punkterad puckel?

Jo vi vet att du alltid gillat att spela apa henrik.. gratis park-zoo i stan

Baversafari pa sakert avstand!

Skon bar dar man fick barsen i gamla glasburkar!

Mexarkak och en pitcher Margerita

Sondag morgon, 2 dec sno.. vind.. sjukt..

Inga kommentarer: